Досвід роботи
Досвід роботи
Моє педагогічне кредо: "Відкрити в кожній дитині душу творця, дати ій змогу пробудитися і розквітнути."
Саме на вчителя покладається відповідальність за долю підростаючого покоління.
Учитель мистецтва і сьогодні залишається художником, який забарвлює світ дитини усіма барвами навколишнього світу. І лише від нього залежить, які кольори побачать діти.
Саме тепер, коли в нашому суспільстві такий складний період, потрібна людина творча, ініциативна, смілива. Вже сьогодні складаються умови для оновлення методик кожного предмета.
І перед собою я ставлю ряд певних обов'язків: не тільки навчити дітей малювати,співати, розуміти прекрасне, але й зробити їх гідними послідовниками тих духовних цінностей, які заповіли нам талановиті предки. Я намагаюсь зробити свої уроки радісним відкриттям прекрасного, використовую твори літератури, музики. Без них просто неможливо створити емоційну атмосферу для сприйняття.
Завдання сучасної школи – розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність та особистість. З огляду на це, велике значення має формування в учнів творчого потенціалу, прагнення до самоосвітньої пізнавальної діяльності, вміння ставити і вирішувати нові проблеми.
Творчість – діяльність людини, спрямована на створення якісно- нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей. Необхідними компонентами творчості є фантазія, уява. За допомогою фантазії і уяви можна створити неповторні шедеври мистецтва.
Одним з головних завдань моєї педагогічної роботи є виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів. Я приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого та музичного мистецтва.
У творчій діяльності розвиваються природні здібності дитини. Вважаю, що моє завдання, як вчителя – допомогти учневі знайти себе в житті; пробудити чи розвинути в дитині те творче зернятко, яке є в кожному, тому що воно закладене там природою.
Моє проблемне питання: «Розвиток художньо- естетичних смаків учнів на уроках Мистецтва, за допомогою інтерактивних та інноваційних технологій, шляхом гуманізації навчання".
Розвивати творчі здібності можна по різному. Але важливим є роль вчителя. Щоб досягти високого рівня знань і вмінь учнів, у своїй роботі використовую методи активного навчання (пошукова робота, обговорення проблеми у групах, консультування). Тому на уроках мистецтва використовую такі інтерактивні технології («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Коло ідей», робота в групах, парах.).
На етапі актуалізації опорних знань використовую роботу з картками, метод «Ланцюжок», технологію «Лото». У кінці уроку практикую метод «Мікрофон». Використовую такі інтерактивні форми роботи: «Незакінчене речення», «Кошик знань», «Неправильний малюнок» та ін…
Намагаюся створити теплу невимушену атмосферу, сприяю доброзичливому довірливому спілкуванню. Адже, позитивний емоційний стан дітей-обов’язкова умова для їх творчості. І як результат вони вільно почуваються у роботі, не бояться розкрити те, що народилося у глибині їх маленької душі. Все це допомагає використовувати свій досвід, експериментувати, знаходити нове в темах, задумах, спробах виконання. Діти з задоволенням грають у дидактичні ігри відповідного змісту, зокрема «Намалюй ілюстрацію», «Паперова дуель», «Світлофор», «Хто більше», «Моя фантазія», Десять музичних слів» та ін..
На уроках використовую матеріали з життя і творчості відомих художників. Особливу увагу приділяю диференційованому навчанню та індивідуальній роботі з учнями.
Для кожної теми я добираю літературний, музичний ряд, репродукції картин, слайди творів мистецтва, найкращі роботи учнів попередніх уроків.
Упевнена: якщо на уроці немає естетичної насолоди, то немає і художнього сприйняття, а є лише ознайомлення, спостереження. Прагну розвивати в учнів естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу самостійно, прийти на допомогу іншому. Використання мультимедійних презентацій є доцільним на будь-якому етапі уроку. Вчитель не може бути цікавим для дітей якщо сам не буде вдосконалюватись.
Тому я намагаюсь працювати над підвищенням свого загального професійного рівня.
Виходячи з власного досвіду, я вважаю, що для розвитку творчих здібностей необхідно дотримуватись таких умов:
· врахування індивідуальних особливостей дітей;
· використання різних форм, методів організації навчальної діяльності;
· створення педагогічних ситуацій, що дають змогу кожному учню виявити ініціативу, творчість, самостійність у роботі;
· створення атмосфери творчої праці;
· створення умов для втілення творчої ідеї, дати зрозуміти важливість того, що вона робить;
· схвалення результатів діяльності.
Мистецтво – один з предметів , що бере участь у процесі виховання та творчого розвитку особистості, є частиною гармонійного розвитку дитини.
Коментарі
Дописати коментар